Mesafeli Satış Sözleşmesi
Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Adı : moosestore.com.tr
Adresi : Kemal Atatürk Mah.7822 Sk.No:7/1 D.4 Menemen / İZMİR
Telefon : 0552 381 39 20
Email : [email protected]
1.2. Alıcı
Moosestore.com.tr internet sitesine girmiş, üye olarak veya üye
olmadan, bir veya birden fazla ürünü sepete ekleyerek, ödeme sayfasına giderek,
fatura detaylarını doldurarak, kargo ücretlerini kabul etmiş, Banka Havalesi /
EFT veya Online Ödeme yöntemlerinden herhangi birisini seçerek, Şartları
ve koşulları okuyup kabul eden, siparişini onaylayan Gerçek kişi -Tüzel
kişi – Şirketler – Firmalar vb. fatura detaylarında kendisini
aşağıdaki bilgiler ile tanımlayan kişilerdir.
Adı – soyadı/TC.No :
Adresi :
Telefon :
E-mail :
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin konusu,
ALICI’nın SATICI’ya ait https://www.moosestore.com.tr internet sitesinden
elektronik ortamda siparişini ( eticaret )yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış
ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan,
açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel
nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat
koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve
“cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve
internet ortamına ( eticaret sitesinde ) uygun şekilde satıcı tarafından
bilgilendirildiğini , bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve
sonrasında mal sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan
eder.
https://www.moosestore.com.tr Sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu
Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan
ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli,
teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda
belirtildiği gibidir.Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak
zorundadır.Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin
doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla
karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü
sorumluluğu alıcı kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü
durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi
durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda
ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya
ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle
dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime
geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap alınamazsa
SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Yukarıda 1.2. Alıcı bilgileri ile kendilerini tanımlanmış olan kişilerin
moosestore.com.tr internet sitesinden kargo ücretlerini kabul ederek, ödemesini
gerçekleştirerek satın almış oldukları Ürün /Ürünler ‘ dir.
Adı , kodu : ; … adet
Toplam Satış Bedeli : …. -TL
Ödeme Şekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti : … -TL
Madde 4- Sözleşme Tarihi ve
Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından
siparişin verildiği tarih olan ../../…. tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte
mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen,
ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile
yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine
getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran
durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat
hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli
ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen
taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında
tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir
sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle
devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş
olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve
Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir
haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük
kişiler moosestore.com.tr üzerinden alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının
sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının
yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk
yüklenemeyecektir.
5.2. Sistem hatalarından meydana
gelen fiyat yanlışlıklarından https://www.moosestore.com.tr sorumlu değildir.
Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı
yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya
çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.3. https://www.moosestore.com.tr dan kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş
yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan
siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği
an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin
(EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da
posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme
yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve
Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine
yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve
taahhüt eder.
6.2. Alıcı, sipariş vermekle birlikte
iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme
şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. Alıcı, https://www.moosestore.com.tr internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim
bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere
satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu
mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın
nasıl kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar
vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi
olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı
olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının
, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.moosestore.com.tr sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı, aldığı ürünü iade
etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar
vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve
taahhüt eder.
Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen
ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları)
alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden
işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş
onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama
durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya
sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı
kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi
istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil,
kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin)
satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle
sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok
problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde
bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka
bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni
başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel
diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu malın teslim
yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan
haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her
türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir.
Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar
talebi olmayacaktır.
Ödeme:
https://www.moosestore.com.tr internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara havale
ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun
bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi
dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin Fatura
Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya
ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka
veya finans kuruluşun ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın
kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur.
Bu tür durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme
yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile
ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat
hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI
arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat
Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin
gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo
Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı
olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş
onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 3 iş
günüdür. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla
bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin
adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün
teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu
hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün
süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir
sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek
ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler
içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri
hizmetlerine [email protected] e-mail adresi kullanılmak sureti
ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda;
Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak
tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde
ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol
ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda
vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin
görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve
tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en
kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün İade ve Cayma
Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
Alıcı malı teslim aldıktan sonra
yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu
genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile
birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet faturanın bir nüshasını ve ürün iade
talep formunu eksiksiz doldurup imzalayarak ürün ile birlikte satıcıya
göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir.Cayma hakkı
süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün
veya ürünlerin geri gönderim bedeli tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri ve/veya
açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan kişiye özel mallar
için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma hakkını kullanması
halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine
ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve
varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf
yüklemeden iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın
değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma
hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin
imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her ürün için de
genel iade süresi 7 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış,
tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve
ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma
ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği
andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade
edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli
olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme
bilgisi, satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade
ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan
Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade ürün iş
bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir,
geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel
iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına
yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve
taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde
uygulanacaktır: Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise,
Banka alıcıya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı,bankaya ürün
bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil
tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine
taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.Alıcının
satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile
kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve
alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten
sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin
iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit
para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu
olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani
satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan
yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme
yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde
ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Madde 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde
kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda
belirtilen şartlar dahilinde 2 yıl garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu
yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari
nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11- Gizlilik
Alıcı tarafından iş bu sözleşmede
belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler
satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde
açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma
dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili
makama sağlayabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle
saklanmaz,Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili
bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve
provizyon sonrası sistemden silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca
satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için
kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler,
promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 12- Uyuşmazlık Durumunda
Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından
kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık
ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya
Satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda
Alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. Siparişin
verildiği tarih …/…/…